Veelgestelde vragen over Mijn polis

Hoe kan ik een verzekering wijzigen?

Voor het wijzigen van uw verzekering gaat u naar Mijn polis.

Vanaf wanneer activeert de wijziging van mijn verzekering?

Alle wijzigingen gaan in per 1 januari van het volgende jaar. Tenzij het om een wijziging van verzelfstandiging of collectiviteit van werkgever naar werkgever gaat.

Tot wanneer kan ik mijn aanvullende verzekering wijzigen of opzeggen?

Een wijziging of opzegging voor een aanvullende verzekering kunt u tot 1 februari aan ons doorgegeven. De ingangsdatum van deze wijziging of opzegging is 1 januari van dat betreffende verzekeringsjaar. Een uitzondering geldt voor kinderen die de leeftijd van 18 jaar bereiken. Zij kunnen een aanvullende verzekering afsluiten, wijzigen of opzeggen per de 1e van de maand volgend op hun 18e verjaardag.

Hoe kan ik een verzekering opzeggen?

U kunt uw verzekering schriftelijk opzeggen. Stuur hiervoor een e-mail naar zorg@nedasco.nl of geef de opzegging door aan uw tussenpersoon.

Hoe kan ik iemand bijschrijven op Mijn polis?

U kunt een persoon bijschrijven via het aanmeldingsformulier. Een geboorte kunt u schriftelijk of per e-mail zorg@nedasco.nl aan ons door geven.

Waarom kan ik een polis niet terugvinden in Mijn Nedasco?

Beëindigde polissen, vanwege bijvoorbeeld overlijden of overstappen, kunt u niet terugvinden in Mijn Nedasco.